maanantai 10. syyskuuta 2012

No niin, tämäkin päivä on sitten nähty että minä perustan blogin. Eipä siinä kai muuten mitään niin outoa olisi, paitsi että onhan se nyt melkein ennenkuulumatonta. Koska minulla on aikamoinen tietotekniikka-allergia. Se ilmenee pahimpana naamakirjan kohdalla; monen vuoden painostuksesta huolimatta minä en sinne ole mennyt, enkä nyt menekään ellei ihmeitä tapahdu.

Kun näköjään vaalitkaan eivät saa minua naamakirjan jäseneksi niin mikäköhän sitten, kun edes töitten kautta en ole kahvitauoistani alkanut sinne kirjoittelemaan. Niin, päätin lähteä Turun kunnallisvaaleihin Viherpunaisen vasemmiston ehdokkaana Vasemmistoliiton listoilta. Olen toiminut vasemmistoympyröissä välistä hyvinkin aktiivisesti jo useamman vuoden, ja nyt sitten pistin tuumasta toimeen.

Rahallista panostusta en pysty vaaleihin uhraamaan, mutta koska on siis tullut touhuttua kaikenlaista niin voipi olla hyväkin idea ainakin yrittää laittaa kaikki yhteen paikkaan.

Olen ihan kohta 34- vuotias opiskelija. Teen töitä kouluttajana ja opettajana ja samalla teen pitkäksi venähtäneitä opiskeluitani loppuun Turun yliopistolla. Olen totta tosiaan kerettiläinen opintojen suhteen enkä ole missään vaiheessa suostunut purematta nielemään nykyistä koulutuspoliittista ohjausta, joka painostuksenakin tunnetaan.

Koulutuspolitiikka on lähellä sydäntäni ja yksi vaaliteemoistani, olen aiheesta päässyt kirjaankin kirjoittamaan.Taistelen passiivirekistereitä, ja lukukausimaksuja sekä liian suuria luokkakokoja ja kouluyksiköitä vastaan. Toimin lukio- ja ammattiopetuslautakunnan varajäsenenä, siellä olen mm. vastustanut suuryksiköitä ja ollut sitä mieltä, ettei lautakunnan tule matkustaa ulkomailla, kun samaan aikaan kouluruokailusta säästetään. Kestävän kehityksen mukainen päätöksenteko on toinen kiinnostuksenkohteeni ja olen senkin puolesta tehnyt hartiavoimin töitä pitkään. Olen ollut Greenpeacella töissä, ja jo sitä ennen olen tehnyt töitä luomun ja kasvisruoan sekä reilun kahvin puolesta yliopistolla.

Hyveitäni on sitkeys ja peräänantamattomuus tehdä töitä tärkeiksi kokemieni asioiden eteen. Paheita esimerkiksi tietynlainen taipumus jaaritteluun. Joten jos olet jaksanut lukea tämän sepustuksen loppuun asti, loistohomma :) Ehkä sitten jaksat varsinaisia tekstejäkin :D Ja minä näytän tältä. En viitsinyt laittaa tähän vaalikuvaani, onnistuin tyrimään sen joten tässä on kuva jossa näytän enemmän omalta itseltäni.




Ei kommentteja: