maanantai 13. maaliskuuta 2017

Olen menossa kahteen vaalipaneelin, eka on ensi viikolla ma 20.3. klo .18-20 Alvariumin Kaste-salissa. Se on Turun Luonnonystävät ry:n järjestämä, ja aiheena on Turun historia ja luonto. Siitä viikon päästä on Turun ICT-talolla klo 14-16 paneeli Opiskelijoiden Turku, painotuksena kansainvälisyys. 

Kummankin paneelin teemat sopivat mulle kuin nakutettu, Turun historia ja luonto ovat oikeesti lähellä sydäntä ja tiedänkin niistä jotain. Opiskelijoiden arki ja koulutuspolitiikka on tietenkin monen vuoden ajalta tuttu aihe, oma parin vuoden kokemukseni Turun yliopistolla kansainvälisten vaihto-opiskelijoiden tutorina ja työharjoittelu yliopiston Kansainvälisissä palveluissa antoivat hyvää näkökulmaa myös. EU-ja ETA-maiden ulkopuolelta tulevien korkeakouluopiskelijoiden lukukausimaksut tulevat varmasti esiin, olen kirjoittanut niistäkin monesti. Paneudun teemoihin hyvissä ajoin mutta kyllä vaikuttaa kiinnostavalta jo nyt.

Tiistaina 21.3. pidän muuten alustuksen Educariumilla osana Työmarkkinat ja -urat- kurssia, alkaen klo 16. Kerron siellä miten koulutukseni ja opintoni ovat auttaneet minua työelämässä, esim. Greenpeacella. Vaalikiireissä pitää ehtiä tekemään kaikki normijutut kuitenkin, olen pahoillani etten vielä oo kerinnyt lautakuntarapsaa tekemään, parannan tapani. Tämän viikon torstaina on lisäksi kunnallistoimikunnan kokous, ensi tiistaina piirihallitus ja saman viikon perjantaina Turun  Vasemmistoliiton kevätkokous. Haipakkata.

Tässä muuten linkki ennen viime kunnallisvaaleja järjestettyyn paneeliin, jossa olin mukana, jonka laitoin sekä TS:n että Turkulaisen vaalikoneisiin kun sinne sai liittää videon. Siinä käsiteltiin nytkin ajankohtaisia asioita ja moni panelisteista on nytkin ehdolla.

 

Ei kommentteja: