torstai 18. elokuuta 2016

Olemme nyt saaneet lukea medioista että Turun Vasemmistoliiton entinen puheenjohtaja Asko Mäki on siirtynyt demareihin. Julkilausuttuna perusteena oli, että Vasemmistoliitto on ideologinen puolue kun demarit ovat eteenpäinpyrkiviä ja nykyaikaisia. Hetkinen. Kyllä minun mittapuullani ideologia on puolueen kuin puolueen kantava voima. Kyllä voi olla nykyaikainen ja silti omata vahvat periaatteet.

Mäen ratkaisu selittää pitkälti sitä, miten hän on julkisuudessa käynyt vasemmistoliittolaisia vastaan, kuten minua vastaan kaksi vuotta sitten Turun Sanomissa ja Li Anderssonia sekä Jyrki Yrttiahoa vastaan useammin kuin kerran Kansan Uutisissa.

En ole lainkaan samaa mieltä Mäen kanssa, että Turussa Vasemmistoliitolta on mennyt valtuustokausi hukkaan, koska puolue ei liittynyt puolueiden väliseen Turku-sopimukseen. Olen itse asiassa täysin eri mieltä. Olemme voineet tehdä omannäköistä politiikkaa ja voineet ajaa kuntalaisten etua johdonmukaisesti.

Ja samaan aikaan olemme tehneet lautakuntatasolla erittäin toimivaa yhteistyötä juurikin demareiden kanssa, itse nuorisolautakunnan jäsenenä olen tosi iloinen että olemme toimineet demareiden kanssa yhdessä nuorisotoimen leikkauksia vastaan. Kannanotoistamme ja mielipiteistämme olen tännekin postannut keväällä. Puolueet voivat vallan mainiosti tehdä onnistunutta yhteistyötä, ei siihen tarvita päätöksentekoa sitovia sopimuksia.

Ei kommentteja: