keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Eilen pidettiin kierrätysviikkomme jälkimmäinen tilaisuus Kaarinassa. Sekä Pentti Kallio että Kari Hanka pitivät kiinnostavat puheenvuorot, hallituksen työvoimapolitiikkaa suomittiin ankarasti. Kuten myös kierrätyspisteiden vähentämistä uuden tuottajavastuulain seurauksena. On selvää, että yksityiset yritykset pyrkivät minimoimaan kuluerät, ja kierrätyspisteiden ylläpito on puhtaasti liiketaloudellisessa mielessä kuluerä. 

Minusta on niin, että kierrättämisen pitää aina olla helppoa ja maksutonta, muussa tapauksessa kierrättäminen jää. Luonto ja luonnonvarat ovat tässäkin kuviossa häviäjiä. Tavallisten ihmisten mahdollisuudet kierrättää ovat heikentyneet oleellisesti tilanteessa, jossa niitä tulisi päinvastoin parantaa. Olen tainnut ennenkin aiheesta kirjoittaa, mutta kertaus on opintojen äiti: Yritysten päämääränä on tuottaa voittoa, ja se on täysin ok. Liiketalouden lakeja ei kuitenkaan voi sellaisenaan soveltaa kuntapalveluihin eikä yhteiskuntaan. Nykypäivänä niin tehdään koko ajan, siksi suomalainen yhteiskunta ja hyvinvointi onkin huonolla tolalla.

Olen ehtinyt piipahtaa Turun Vasemmistoliiton vaalistartissakin, jossa oli ehdokkaiden esittäytyminen. Meillä oli korkeintaan minuutti aikaa esitellä itsemme, oma settini meni näin: "Olen opetusalan pätkätyöläinen, vedän lähinnä historiankursseja. Minua voi sanoa myös kansalaisaktivistiksi, olen johtanut Suomen Greenpeacen feissausta ja tällä hetkellä olen Suomen Attacin jäsenlehden, Hiekanjyvät- nimisen lehden päätoimittaja. Olen ehdolla Vasemmistoliiton listoilta, koska minusta Vasemmistoliitto tekee politiikkaa yhdessä ihmisten kanssa ihmisiä varten. Puolue rakentaa aitoa demokratiaa ja oikeudenmukaista yhteiskuntaa, ja tätä työtä haluan olla mukana tekemässä itse".

Tänään tapaamme Runosmäen nuokkarin henkilökuntaa, kivaa :)

Kävin uudestaan vaalikuvassakin, minusta onnistui tällä kertaa paremmin vaikkei eka kuva nyt huonoimmasta päästä ollut. Näytän tässä kuvassa tosi energiseltä, ehkä olinkin...Otin eilisestä kierrätysillasta kuvia, laitan ne tänne pikimmiten.




Ei kommentteja: