maanantai 18. lokakuuta 2021

 Aluevaaliehdokasesittely!

Olen 43- vuotias pienen lapsen äiti. Toimin ympäristönsuojelun asiantuntijana Suomen Luonnonsuojeluliiton mandaatilla EUn kemikaalilainsäädäntöä valmistelevassa kemikaalineuvottelukunnassa, ainoana luonnonsuojelijana siellä. Olen toiminut pitkään myös historianopettajana. Poliittista kokemusta on yli 10 vuoden ajalta, olen aina toiminut pienituloisten puolesta. Olen vetänyt Varsinais- Suomen Vasemmistoliiton ympäristöjaosta pian seitsemän vuotta, tällä hetkellä olen Viherpunainen vasemmisto ryn puheenjohtaja ja Turun ympäristönsuojeluviranomaisena toimivan rakennus- ja lupalautakunnan varajäsen.


Tekisin aluevaltuustossa työtä sen eteen, etteivät sotepalvelut olisi tavoittamattomissa vaan ihmisten olisi helppo päästä esim. lääkäriin. Yksinhuoltajan arki on tuttua; niin myös palvelujen saatavuusongelmat.  Yhteiskunta on rakennettu paljolti ydinperhemallin ehdoilla, olisi tärkeää että aluevaltuustoissa olisi ihmisiä myös toisenlaisista perheistä. Minulla on pitkä kokemus ympäristö- ja kansalaisjärjestöistä, olen esim. ollut Attacin puheenjohtajana kolme vuotta. Keskityin silloin myös soteyritysten verovastuullisuuteen ja sen puutteeseen. Huolehtisin aluevaltuustossa siitä, että sotealan toimijat ovat vastuullisia sekä asiakkaita että yhteiskuntaa kohtaan.

Ei kommentteja: