keskiviikko 16. lokakuuta 2024

Tässä kuukauden sisään on mulle siis varmistunut sekä kunta- että aluevaaliehdokkuudet. Olen kiitollinen luottamuksesta että olen päässyt ehdolle, toki pitää sanoa että mietin alunpitäen pitkään ehdolle lähtemistä. Mulla ei näissä vaaleissa ole sen suurempi vaalibudjetti kuin ennenkään, ja kun monesti äänestetään niitä jotka eniten ovat esillä, se ei ole paras yhtälö. Esim. viime vaaleissa sain kompensoitua budjetin pienuutta mielipidekirjoituksilla esim. Turun Sanomiin. Olen luonnostani illanvirkku, ja tekstejä ynnä muita ideoita syntyy ehdottomasti parhaiten iltaisin ja alkuyöstä. Nyt olen huomannut, että kun joudun opintojen takia heräämään aamuviiden jälkeen ja kun painaa koulunpenkillä koko päivän, plus siihen perään lapsiarki sekä yhdistyshommat, tiedotteet, jäsenkirjeet jne.,energiaa ei oikein ole riittänyt omiin mielipidekirjoituksiin. Niihin saa oikeasti menemään tosi paljon aikaa. 

Somenäkyvyys voi mulla senkin takia jäädä pienemmäksi, kun en ole kaikilla mahdollisilla kanavilla, ja teen mieluiten asiapitoisia postauksia jotka eivät herätä voimakkaita tunteita, tai välttämättä edes paljon huomiota. Teen postauksia, joita tykkään itsekin lukea ja jotenkin tuntuu väkisin yrittämiseltä jos alan nyt vaalien alla muuttaa tyyliäni kovin paljon.

Mietin myös sitä, kun molemmissa vaaleissa on sama vaalipäivä, ja ehdokkaan pitää mainostaa molempien vaalien numeroita, niin siinä piilee jonkin verran riskejä. Mutta päädyin kuitenkin siihen, että lähden ehdolle molemmissa vaaleissa, koska minulla on paljon annettavaa sekä kunta- että aluehallintoon. Mulla on oikeasti hyvät, vahvan vasemmistolaiset vaalitavoitteet ja paljon kokemusta erilaisista luottamustehtävistä. Olen niissä aina ajanut pienituloisten ihmisten, ympäristön ja sivistyksen asiaa. Uskon kaikesta huolimatta, että osaamistani ja kokemustani tarvitaan!

Ei kommentteja: